Zo, zo - Reisverslag uit Søgne, Noorwegen van Fleurtje Huiskes - WaarBenJij.nu Zo, zo - Reisverslag uit Søgne, Noorwegen van Fleurtje Huiskes - WaarBenJij.nu

Zo, zo

Blijf op de hoogte en volg Fleurtje

27 Januari 2013 | Noorwegen, Søgne

Hallo lieve lezeraars,

Wat heb ik toch schandelijk lang niets van me laten horen, met het begin van het nieuwe jaar is het er allemaal een beetje bij in geschoten. Over het nieuwe jaar gesproken ... Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen die ik dat nog niet heb kunnen wensen. Het is wel 27 dagen te laat maar beter laat dan nooit :)
Zo wat gebeurt er hier allemaal : op mijn verjaardag kreeg ik bezoek van Monica uit Nederland en dat was wel heel erg leuk. Weer eventjes lekker de hele tijd Nederlands kunnen praten. Al was het wel even schakelen in het begin toen het opeens in drie verschillende talen moest : Engels, Noors en Nederlands. Maar het was reuze gezellig en het was hel leuk om iemand te kunnen laten zien hoe het hier allemaal werkt. Ze was hier vier dagen maar dat vloog echt veel te snel voorbij. Als cadeautje had ze wat typische Nederlandse lekkernijen meegenomen ! Drop, kaas, pindakaas, hagelslag, chocoladepasta en stroopwafels. Nou de kaas was een groot succes iedereen in mijn klas vond het hartstikke lekker, de drop daarin tegen deed het niet zo goed :P Het andere hele leuke wat binnenkort te gebeuren staat is een nieuwe studietur !
Dit keer blijven we wel in Noorwegen, sterker nog we gaan zo ongeveer door heel Noorwegen. We beginnen met een paar daagjes maar Hovden waar een van de leraren een poging gaat ondernemen om ons te leren skiën, daar blijven we zo'n vier dagen en daarna gaan we met de auto door naar Bergen uit mijn blote hoofd blijven we daar geloof ik zo'n 2 dagen waarin we gaan proberen om zo veel mogelijk te zien van Bergen. Vervolgens reizen we door naar Tromsø helemaal in het noorden van Noorwegen, daar overnachten we jammer genoeg niet maar springen we gelijk op de Hurtigruten. Dit is een grote boot, soort van cruiseschip, die langs de hele kustlijn van Noorwegen. Dit schijnt echt heel erg mooi te zijn en daar kijk ik dan ook erg naar uit. De bootreis duurt twee dagen en dan komen we aan in Trondheim. Daar blijven we geloof ik één dag en bekijken we Trondheim. Vervolgens gaan we met het vliegtuig weer terug naar Kristiansand en dan zijn we alweer bijna thuis. Dat is de studietur kort beschreven. Het is een hoop in een paar dagen dus het zal erg vermoeiend zijn maar ik kijk er wel erg naar uit.
Verder kreeg ik de vorige keer wat kijkersvragen bij de reacties en ik dacht die kan ik op deze manier wel beantwoorden. De eerste over het weer hier en dan voornamelijk de sneeuw. De eerste dag dat het hier sneeuwde was de 1ste van december. Vanaf die dag is de sneeuw nooit helemaal weg geweest. Met kerstmis lag er zo'n 30 tot 40 cm, aan het begin van het nieuwe jaar begon het weg te smelten en kwam het laagje ijs onder de sneeuw vrij en was het erg moeilijk om over straat te gaan :P Vorige week is het weer begonnen met sneeuwen, en nu ligt er weer zo'n dertig cm denk ik. Dus het is hier behoorlijk sneeuwerig.
De volgende vraag was wanneer ik weer terug zal zijn in Nederland. Uhm daar heb ik nog geen duidelijk antwoord op. Het schooljaar eindigt op de 16e van mei, maar de 17e van mei is het hier Onafhankelijkheidsdag hier in Noorwegen en daar wil ik ook graag bij zijn. Verder weet ik nog niet precies wat er nog meer op het programma zal staan en daarom kan ik niet precies zeggen wanneer ik weer terug ben maar ik gok wel dat het ergens in mei zal zijn.Wie weet kan ik dan weer een paar keertjes oppassen :).
Nou dat was het voor deze keer en in het volgende verslag zal ik het uitgebreid over de studietrip hebben die trouwens begin februari plaatsvind.

Vi snakkes !

  • 27 Januari 2013 - 18:11

    Mylene:

    Lieve groetjes vanuit een druilerig en dooiend NL. Klinkt en ziet er schitterend uit ..en geniet van het skiën straks . Wat een ervaringen allemaal. Ben benieuwd of je nog wel kunt wennen aan het drukke NL!
    Geniet en tot schrijfs.
    Mylene

  • 28 Januari 2013 - 19:36

    Brechtje:

    Heej lieve Fleur,

    Zoals gewoonlijk ben ik weer erg blij geworden van je verhaal. Wat een leuke trip hebben jullie voor de boeg zeg! Geniet van elk moment. Het vliegt inderdaad allemaal veel te snel voorbij. Ik kijk uit naar onze skype date! xxx

  • 31 Januari 2013 - 15:03

    Irma Paans:

    Dag Fleur,
    Een echte witte kerst had jij! Wij hebben ook heel even wit Nederland gehad, dat hoort er wel bij hoor een beetje winter is wel fijn!
    Hele fijne studiereis, genieten. Veel plezier met skiën en pas op niets breken!
    Tot je volgende verslag!
    Groetjes Irma Paans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleurtje

Op dit profiel zal ik mijn avonturen, belevenissen en alledaagse dingetjes bij houden die ik mee ga maken in Noorwegen. Waar ik van augustus tot mei, in Søgne op een volkshogeschool zal zitten en Noors zal leren.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 11889

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 16 Mei 2013

Mijn jaar in Noorwegen

Landen bezocht: