Eiland en Dierentuin - Reisverslag uit Søgne, Noorwegen van Fleurtje Huiskes - WaarBenJij.nu Eiland en Dierentuin - Reisverslag uit Søgne, Noorwegen van Fleurtje Huiskes - WaarBenJij.nu

Eiland en Dierentuin

Blijf op de hoogte en volg Fleurtje

06 September 2012 | Noorwegen, Søgne

Hallowaah,

Weer even een berichtje vanuit het hoge (op dit moment regenachtige Noorden). Het is al een klein tijdje geleden maar de dagen vliegen hier voorbij :P
Afgelopen zaterdag zijn we met de hele school naar één van de eilandjes voor de kust gevaren. De rondleiding die we kregen van een gids was helemaal in het Noors dus daar kon ik niet zoveel van volgen. Daarom maar om me heen gekeken en dat was maar goed ook want het was er prachtig. Op het eilandje hadden in de WOII Duitsers gezeten met machine geweren en replica's daarvan hadden ze weer terug op het eiland gezet, dus het was wel leuk om daar even langs te klauteren. Ik had me camera bij me dus voor een paar kiekjes ( ik ben niet zo'n fanatieke/goede fotograaf) zie onderaan de pagina.
Op zondag was de dierentuin/ het attractiepark, in Kristiansand, gratis dus daar gingen een hoop mensen heen, inclusief ik. Het was nog wel een hele klus om daar te komen. We moesten met de bus naar Kristiansand daar dan overstappen naar een andere bus die ons naar het park zou brengen. Het leek er op een gegeven moment op dat er geen bus zou rijden maar gelukkig deed ie dat wel. De bus was wel proppievol dus op de heenweg moeten staan maar gelukkig konden mijn jonge en jeugdige benen dat wel aan :P De buschauffeuse was zo aardig om ons direct voor het park af te zetten.
Het was een enorm park dus we hebben die dag maar heel weinig gezien van alles wat er was. Ook was er een soort van efteling achtige afdeling waar de bekende sprookjes figuren hun huis hadden staan. Ik kende geen van deze sprookjes dus dat is het eerste dat ik ga lezen als het lezen wat makkelijker gaat. Één van de bekende figuren heette kapitein/piraat Sabeltand, voor de mensen die het misschien kennen. Na een uitputtende dag lekker naar huis gegaan, met het nog steeds drukke busverkeer. De volgende dag begon de tweede schoolweek alweer. Ik ben al redelijk gewend aan het ritme en dat is wel erg prettig. Omdat de volgvakken pas volgende week in gaan hebben we wel erg veel vrije tijd deze week.
Deze week heb ik ook mijn spraaktraining personen uitgekozen. Zoveel Noorse studenten hebben zich opgegeven dat we ieder twee kunnen uitkiezen ! In de les kregen we ook te horen waar de internationale klas dit jaar allemaal heen gaat en dat is nogal wat. Volgende week begint het al met een bezoekje aan Stavanger, waar er drie dagen blijven. Later in het jaar zullen we ook sowieso nog Oslo, Bratis Lava en Hovden ( de school heeft daar een huisje bij het skicentrum, YEAAH) en als het budget het toelaat gaan we misschien ook nog naar Bergen of Tromsø. ik hoop dat we naar Tromsø kunnen omdat, dat misschien wel noordelijk genoeg ligt voor het noorderlicht ! Maar het is nog even afwachten of dat mogelijk is.
Gister ben ik even een relaxend rondje om het meer gelopen dat voor de school ligt (zie vorige foto, uitzicht). Het lijkt al dat we aan de zee zitten maar een klein stukje land sluit het toch nog af van de grote watervlakte. De zon scheen ontzettend mooi en halverwege ben ik even op een wonderschoon plekje stil gaan zitten. Helaas had ik me camera niet bij me maar het was adembenemend. Ik dacht eraan om vandaag he rondje weer te lopen en dan een paar mooie foto's te maken, maar zoals al eerder gezegd regent het vandaag dus dat idee heb ik maar uit mijn hoofd gezet. Die foto's houden jullie nog van me te goed als de zon weer eventjes schijnt.
Dat was het weer voor vandaag, hopelijk hebben jullie het leuk gevonden om dit te lezen, zo niet helaas pindakaas :P oh en we krijgen misschien nog een andere internationale studente, een tweede Poolse maar dat is nog even afwachten.

Groetjes Fleurtje

  • 10 September 2012 - 22:15

    Bianca:

    Ha Fleurtje,

    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Ik zie ook allles goed voor me, omdat we er al 2 x op vakantie zijn geweest...zo mooi daar!!
    Ga zo door; dan blijven we lekker op de hoogte!

    Groetjes van Kasper, Ouke, Ronald en Bianca

  • 14 September 2012 - 17:24

    Mylene:

    wat een prachtige beelden ! Jaloersmakend!!

    ik ben niet zo van de dierentuinen, maar de plekken waar deze dieren zitten lijken me zeer comfortabel en op een natuurlijke manier ingericht. Tja , dat heb je wanneer er veel ruimte is.

    Geniet nog van een rustig weekje en dan KNALLEN!

    Hilse.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleurtje

Op dit profiel zal ik mijn avonturen, belevenissen en alledaagse dingetjes bij houden die ik mee ga maken in Noorwegen. Waar ik van augustus tot mei, in Søgne op een volkshogeschool zal zitten en Noors zal leren.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 11849

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 16 Mei 2013

Mijn jaar in Noorwegen

Landen bezocht: